Успіх

5 помилок, які ми робимо на співбесіді

Кожна співбесіда-це окремий випадок: вони будуть відрізнятися один від одного і тим, ХТО вас проводить, і тим, і тим СКІЛЬКИ досвіду у HR-a.

Але є і щось загальне (системне), що буде цікавити роботодавця і повторюватися на кожному співбесіді:

  1. Досвід роботи і в цілому, і зокрема в тій сфері, на яку претендуєте
  2. Успішність минулого досвіду: що там виходило, що не виходило і чому
  3. Ваші активність та ініціативність (в цілому наскільки у вас активна життєва позиція). Роботодавець чекає від співробітника ініціатив, ідей і активності
  4. Те, як ви вмієте спілкуватися: на співбесіді будуть оцінювати і питання, які ви задаєте (і якщо не задаєте – це скоріше насторожить роботодавця), і те, як ви слухаєте і як відповідаєте. Доброзичливі ви, або агресивні? Жартуєте, чи замкнуті і насторожені?
  5. Вмієте аналізувати свої помилки і в цілому попередній досвід? І наскільки системно і послідовно ви це робите? Від загального до приватного бачите ситуацію і описуєте її (а це ідеальний варіант), або від приватного до спільного? Або ж зовсім рваними шматками даєте інформацію?

Це 5 пунктів, які найбільш важливі, в цілому їх ще набереться штук 20.

І ось ті помилки, які часто роблять кандидати на співбесіді

1. Запізнення-неважливо на 1 хвилину, або на 15. Це показник вашої зрілості та вміння орієнтуватися в часі.

Одного разу я собеседовала кандидатів на позицію «Комерційний директор», один з чотирьох чоловік запізнився на зустріч на 30 хвилин, а на кожного кандидата у графіку було за 60 хвилин.

Коли він зайшов у кабінет, то першим ділом сказав: «Ніфіга у вас тут паркування, встати ніде! »

Для мене ця ситуація була дуже показовою:

  • Не вміє планувати час, що для керівника критично
  • Не бере на себе відповідальність за помилки, що для керівника критично

Співбесіда пройшло номінально, через 15 хвилин ми попрощалися.

2. Зовнішній вигляд: неохайність, неохайність, перебір з парфумами, косметикою, брудне взуття/одяг.

Неважливо скільки коштує ваша сорочка, важливо, щоб вона була чистою і непрасований. Те ж саме стосується волосся, чистоти тіла, нігтів та багато іншого.

Зовнішній вигляд – це те, що ми відразу бачимо в інших людях.

Я пам’ятаю, як на співбесіду в липні, коли я набирала собі команду продавців у відділ продажу меблів, прийшла дівчина в шортах, футболці, під якою був купальник і сланцях. Волосся були брудними і зібране у хвостик.

На моє питання про доречність зовнішнього вигляду на співбесіді, вона відповіла, що це не суть. Ну не гола ж вона прийшла! ?

3. Обманювати, щоб виглядати краще.

Навіщо ми так робимо? Найчастіше, щоб отримати роботу. Ми приукрашиваем себе, свій досвід, свої досягнення. Намагаємося подобатися роботодавцю, розповідаючи про те, чого не було.

Пам’ятаю, як я сама прийшла на співбесіду на позицію «Прес-секретар», мене запитали: «А великий у вас досвід у сфері підбору та навчання персоналу? »

А досвід був: я і керівником прес-служби до того часу 4 роки відпрацювала, і директором філії 3 роки була, що відкривала з нуля.

І я відповіла, що досвід великий, хоча чесно було б сказати, що досвід є і уточнити, що для них означає «великий»?

Тоді я відповіла, що великий досвід і мені запропонували позицію «Керівника відділу підбору та навчання», замість «Прес-секретаря». Я погодилася.

Це була моя помилка: я неправильно оцінила обсяг свого досвіду та очікувань роботодавця. Обдурила їх очікування, навіть не намагаючись обдурити.

4. Не задаємо питання і мало дізнаємося про вакансії та умови

Іноді мені клієнти, які приходять до мене, як до кар’єрного консультанта, зізнаються, що бояться задавати питання на співбесіді.

  • Подумають, що я дурний і нічого не знаю
  • А раптом вирішать, що я від конкурентів прийшов випитувати інформацію?
  • Ну а навіщо я буду питати зайве? Якщо візьмуть мене – вийду на роботу і все дізнаюся.

А роботодавцю здається, що якщо ви не ставите питання – то ви не дуже зацікавлені в роботі. Або ж вам настільки важлива робота, що ви готові купити хоч що!

5. Розповідаємо про те, що не відноситься до вакансії, до вас, до поточної позиції

Одного разу я собеседовала жінку на вакансію «Менеджер з продажу в меблевий салон», досвіду меблів у неї не було.

Я запитала: «Який ваш досвід минулого допоможе вам у нашій компанії? »

Вона відповіла: «Я майже 6 років торгувала овочами на ринку. З закритими очима можу відрізнити морожений цибулю і хорошого! А ви думаєте, що я ваші ліжка і матраци не продам! ? »

І ще пам’ятаю, як мені кандидат на співбесіді став розповідати про свою тещу, яка йому кров п’є і тому він шукає роботу з відрядженнями. І про тещу в розмові було приблизно 50% часу, а про досвід в цілому 30%. Решта 20% часу він мені розповів про те, які у нього сусіди по дачі мерзенні і як вони постійно залишають воду відкритою і заливають його ділянку.