Успіх

Хто “замовив” вчителів і навіщо? Цілі великого бізнесу в освіті

Вступ

У сфері розвитку освіти в 2022 році зроблено дуже багато. Всі ці зусилля абсолютно марні, тому що вони не вирішують основою проблеми. У нашій освіті існує протиріччя. Про нього воліють мовчати, але від цього воно нікуди не зникає. Без усунення цього протиріччя нічого виправити не вдасться.

ПРОТИРІЧЧЯ ПОЛЯГАЄ В КОНФЛІКТІ ІНТЕРЕСІВ ВЕЛИКОГО, ОРІЄНТОВАНОГО НА ЗАХІД БІЗНЕСУ ТА ІНТЕРЕСІВ У СФЕРІ ОСВІТИ.

Великий бізнес прагне отримати ринок освітніх послуг, які будуть надаватися протягом усього життя людини, простіше кажучи «довічне навчання». Суспільство в особі держави прагне підготувати кадри, здатні вирішувати завдання в інтересах всіх людей, що проживають в країні (наука, оборона, правопорядок, охорона здоров’я, транспорт, промисловість тощо).

Відразу визначимося з двох позицій:

1) Що я маю проти навчання все життя? Нічого. Це природний процес. При нормальній системі освіти в країні він здійснюється за рахунок самоосвіти. Потреба в різних курсах «на всі випадки життя протягом життя», включаючи і базова освіта, формується штучно, за рахунок зниження рівня освіти, за рахунок виховання і навчання інтелектуально безпомічних людей. Саме примусова інтелектуальна деградація мене не влаштовує в переході на довічне навчання.

2) Що я маю проти навчання за допомогою комп’ютерних технологій? Нічого. Я проти використання комп’ютерів всупереч законів дидактики. В даний час жодна система навчання не адаптована до використання цифрових технологій. Поки цифровізація представляє з себе «педагогічний хаос».

Зараз система освіти перебуває в стані нестійкої рівноваги, але довго так тривати не може. Чиїсь інтереси остаточно переможуть. Поки перемагає бізнес.

В ході реформ, які представляють із себе підготовку до переходу на довічне навчання найбільш принципові зміни внесені в початкову освіту. Саме аналіз його стану ліг в основу даних текстів. Наробили наші реформатори багато, тому і аналіз ситуації буде великим.

Тексти можна використовувати кому завгодно, де завгодно, як завгодно.

Буду вдячний за критику і конструктивні пропозиції

1. Цілі великого бізнесу в освіті

«Це ж-ж-ж. – неспроста.
Саме дерево дзижчати не може.
Значить, хтось тут дзижчить. »

Уявлення про інтереси великого, орієнтованого на Захід бізнесу можна скласти, збираючи розрізнені дані в інтернеті, вивчаючи ситуацію безпосередньо в школах.

В 2018 році на сайті був викладений доповідь «Майбутнє освіти: глобальна повістка. З сайту документ прибраний. Ознайомитися з текстом можна . Рекомендації для ключових гравців». В ньому сконцентровані основні ідеї зміни освіти в цілях великого бізнесу.

Ось як позиціонують значення доповіді його творці: «Ми не стверджуємо, що це перша спроба (в кінці книги ми наводимо більш півсотні відомих нам аналогічних досліджень), але ми претендуємо на найбільшу системність».

Тут і далі жирним курсивом будуть виділятися цитати з доповіді.

Завдання доповіді: «. . . і наше завдання не в тому, щоб дати прогноз розвитку подій–а в тому, щоб спонукати спільні дії по зміні ситуації». (Доповідь – це не припущення про майбутнє, а керівництво до дії).

Широкій громадськості були надані тільки перший і другий розділи: «Третій розділ представляє собою список рекомендацій для основних груп, здатних активно впливати на розвиток нової сфери освіти–бізнес, адміністратори освітньої сфери та регулятори. » (Секретний, для своїх).

Час минуло багато, але своєї актуальності цей план дій не втратив досі, навпаки, зміни в системі освіти, що відбулися за цей час, тільки підтверджують рух системи освіти в напрямку, зазначеному в доповіді.

1. 1 Інтереси великого бізнесу в освіті.

Основна мета змін освіти, пропонованих в доповіді: «Освіта–це «нераспакованная» галузь на багато мільярдів доларів, і перші, хто в неї піде, отримують шанс захопити цей величезний ринок».

Зміни проводяться за зразком Західних країн. «існують «кращі практики» організації освітніх систем, втілені в більшості країн ОЕСР». «. . . ми хотіли б звернути увагу на те, що самі країни-джерела «зразкових практик» знаходяться на переломі. Передові країни ОЕСР, такі як США, Великобританія, Японія, Австралія та ін, в даний час фіксують необхідність перезбирання моделей освіти. »

Великий бізнес входить в освіту для отримання прибутку. Для цього всі освітні послуги планується відібрати у держави. Вивести його з традиційних закладів (школа, інститути), так як в них навчання занадто витратно. «У сфері освіти стрімко виникають нові гравці, які активно перетягують на себе процеси підготовки, гнучкіше і швидше реагують на потреби користувачів і при цьому НЕ РЕГУЛЮЮТЬСЯ НАЦІОНАЛЬНИМИ УРЯДАМИ. При цьому йде постійний процес подорожчання освіти в традиційних закладах шкільної та університетської системи (Altbach, Reisberg&Rumbley 2009), який підвищує попит на стійкі освітні альтернативи з боку держав і споживачів».

У доповіді дається масштаб капіталізації компаній, які будуть захоплювати освітній ринок: «Поза системи освіти виникає новий транснаціональний ринок, який може досить швидко замістити собою традиційні освітні системи і внести нові стандарти–так само, як Facebook встановлює нові стандарти спілкування в мережі. На наступному етапі зрілі компанії, які виникнуть з освітніх стартапів (а деякі з них, на нашу думку, вже до 2020 р. переступлять планку капіталізації в 100 млрд. дол. і стануть новими Google і Apple), можуть почати робити замах на освітню порядок національних урядів. »

1. 2 Основна бізнес-ідея. Що таке довічне навчання?

У доповіді розглядається навчання на всіх етапах життя людини, від народження до смерті. В мові все це позначається одним словом: «довічне». Саме так це і буде позначатися в статті.

Основна ідея полягає у створенні і захоплення ринку довічних освітніх послуг.

До і відразу після народження дитини (курси для батьків), заняття з дітьми до школи, базова освіта, підвищення професійних компетенцій, зміна зайнятості, курси по веденню господарства, хобі, розвиток особистості, курси по вихованню дітей (з батьками до закінчення школи), адаптація літніх людей.

Мається на увазі, що по всіх цих напрямках людина не зможе розвиватися без спеціальних платних курсів. «Для нас освіта–тотальний процес, що включає в себе виховання, навчання і самонавчання на всіх етапах життя людини, від народження до смерті. »

Червоним кольором на малюнку виділено базову освіту. Зараз ця сфера в основному знаходиться під управлінням держави. Це найбільш важливий сектор довічного навчання і найбільш складний з точки зору включення його в бізнес – проект. Пропонується «розмити» його часу: «Один з ключових висновків нашої роботи: звичні категорії шкільної та університетської освіти, в т. ч. асоціація школи з дитячо-підлітковим віком і університету зі стартом професійного життя, будуть зазнавати сильні зміни. »

Охоплення 100% населення планується провести з допомогою цифрових технологій. «Ці технології (цифрові) принципово транснаціональні корпорації. і транскультурні, вони можуть проникати в будь-які організації і сім’ї, практично не дивлячись на політичні, етнічні, релігійні та інші відмінності. Адже найбільш принциповим обмеженням у поширенні технологій є їх вартість, а з точки зору споживача Інтернет та цифрові технології коштують дуже дешево і виявляються доступні навіть в самих низькозабезпечених верствах суспільства».